Dabar yra Šeš, 2020 02 22 18:26

Visos datos yra UTC + 2 valandos




Forumas užrakintas Ši tema užrakinta, jūs negalite redaguoti pranešimų arba atsakinėti į juos.  [ 1 pranešimas ] 
Autorių Žinutė
StandartinėParašytas: Ket, 2008 07 24 22:27 
Atsijungęs
Xtra Racing
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Ant, 2002 07 16 17:38
Pranešimai: 2783
Miestas: Kaunas
Atsigavus ir pailsėjus po ilgo pasiruošimo bei sunkių ilgų nuotolių 1000km lenktynių galima prisėsti ir aprašyti kaip kas vyko ir kaip sekėsi Palangoje Xtra Racing ilgų nuotolių žiedinių lenktynių komandai. Taigi, pradedame nuo pradžių.

Antradienį vėlai vakare atvykome į Palangą, pakeliui susirinkdami komandos narius bei automagistralėje pralenkdami techninio personalo automobilius gabenančius sportinius bolidus, kuriuos buvo įdomu apžiūrėti, kurių dalis buvo visai nematyti. Automagistralėje Kaunas - Klaipėda aiškiai jautėsi, kad judame teisinga kryptimi, sportiniai automobiliai buvo vežami ten pat, kur važiavome ir mes.

Trečiadienio rytą išsimiegoję nukeliavome į lenktynių registraciją, administracinę bei techninę komisiją, kurioje iš kart pajautėme dėmesį netradiciniam ir išskirtiniui automobiliui, ypač daug dėmesio jautėsi iš Palangos atostogautojų bei vietinių gyventojų, juk Audi - tai tautinis nacionalinis lietuvio automobilis, taigi ir dėmesio bei nuostabos netrūko, tuo labiau, kad mūsų automobilis šiek tiek skiriasi nuo tų "audinių", kurios rieda civiliniais keliais.

Sėkmingai praėję visas komisijas, pastatėme automobilį į uždarą parką ir pajudėjome ieškoti maitinimo taško, kurį pasirinkome kokybišką, kad nebūtų netikėtumų prieš lenktynes ir dar patikimumą užtvirtinome rūgštingąja cocacola, kuri užmuša visas blogąsias bakterijas ir kitus negerumus, jeigu jų ten būtų :-)

Pavalgius artėjo pirmojo suplanuoto veiksmo laikas, tai šventinė lenktynių kolona bei paradas Palangos gatvėmis, grįžome į uždarą parką, jame visus automobilius išrikiavo ir pajudėjome į parado vietą Vytauto gatvėje. Šiek tiek išgąsdino "kamštis" (visgi ankštoje kolonoje buvo beveik 80 sportinių automobilių) ir labai mažas kolonos judėjimo greitis, nerimavome ar užteks aušinimo ir letai judant neperkais Audi Xtra Coupe variklis, tačiau testas buvo sėkmingas, aušinimo sistema veikė puikiai ir esant nedideliam greičiui ypač karšto oro sąlygomis. Na, čia jau pirmas signalas, kad ir lenktynėse turėtų viskas klotis gerai, nes, kaip jau matėme iš testų Nemuno žiedo trasoje, važiuojant greičiau aušinimo efektyvumas yra gerokai didesnis nei judant lėtai.

Pirmasis startas Palangoje buvo supersprintas, trasa labai trumpa, tik 50 metrų, o sustojimas "bazėje", mechanikai liepė, kad nėra ko žaisti ir startuot reik "pilna tapke", o ne taip, kai dalis startavusių prieš mus, kurie užgeso starte. Na, liepė, reikia klausyt, tik iš kart po starto pagalvojau, kad kažkas tikrai negerai, apsukos lyg ir kyla, o greitis nelabai, turbūt sankaba praslysta... kai vėliau sužinojau, kad visgi ne sankaba, o visi keturi ratai praslydo ant slidaus Palangos asfalto, tai nurimau, reiškias su sankaba viskas gerai, bet jei padangos šaltos, tai "arklių" startui reik naudot mažiau :-)

Tiesa, po sprinto buvo gana įdomi padėtis, visi startuodavo, finišuodavo, po finišo pasukdavo į šalutinę gatvelę, o ten - atviras eismas, jokio eismo krypčių reguliavimo, sportininkai važiavo kas sau, kas namo, kas į trasą, kas atgal į Vytauto g., sportiniai automobiliai tapo paprasto eismo dalyviai, kas kai kuriems civiliams kėlė nuostabą, ypač tiems, kurie nieko nežinojo, kad šalia vyks lenktynės, na, visgi sportiniai bolidai neblogai išsiskiria iš bendro eismo gatvėje :-)

Sprinto metu pastebėjau keistą dalyką, važiuojant "mušė" per pavarų perjungimo svirtį, pasakiau tai mechanikams, kurie pakraipė galvas ir pasakė, jog taip negali būti, na, bet visgi patikrinus atidžiau nustebome radę, kad atsisukę pakabos ir variklio su pavarų dėže tvirtinimo varžtai, neaišku kodėl, galbūt dėl vibracijos. Prisukę varžtus patikino, kad daugiau neatsisuks ir varžybų metu nerimauti nėra reikalo. Beldimas per pavarų perjungimo svirtį dingo.

Ketvirtadienį išaušus pirmąjai 1000km lenktynių treniruočių dienai trasoje orai buvo permainingi, bet prognozės rodė, kad lietus visgi mus turėtų aplenkti, kas vėliau ir pasitvirtino, buvo užplaukę keli debesys, bet buvo sausa ir šilta.

Treniruotėse vairuotojams ir visai komandai buvo iškelti du uždaviniai: pirmas - visi vairuotojai turi įveikti privalomus ratus (kad vairuotojui leistų startuoti 1000km lenktynėse, jis turi treniruočių metu pravažiuoti mažiausiai tris ratus) bei antras uždavinys - reikėjo įvažinėti naujas sportines "slick" tipo padangas bei ilgų nuotolių lenktynėms skirtas sportines stabdžių kaladėles. Visi vairuotojai bei komanda įvykdė iškeltus tikslus, automobilis išliko nesugedęs ir nesudaužytas, deja, tuo negalėjo pasigirti visos komandos, dalis automobilių buvo gana stipriai apdaužyti ar sugedo jau pirmųjų treniruočių metu. Treniruotės buvo dviejų dalių po vieną valandą, pirmoje įskaitinius ratus pravažiavo pirma komandos vairuotojų grupė, o antrojoje - likę vairuotojai. Kadangi vairuotojai neturėjo leidimo lėkti, tai treniruočių laikai buvo gana kuklūs ir nelabai ilgų nuotolių lenktynių strategiją išmanantys žiūrovai jau buvo nurašę mūsų automobilį kaip pernelyg lėtą, kuris neįveiks kvalifikacijos barjero ir nepateks i 1000km lenktynes.

Ketvirtadienio vakare, jau po treniruočių, sudarėme smulkių darbų vakarui bei ateinančiam rytui sąrašėlį, kurį mechanikai pusiau juokais papildė darbu, kad kvalifikacijos metu vieną ratą reikia pravažiuoti greičiau nei per 1:35 (vieną minutę trisdešimt sekundžių). Vienam iš vairuotojų pasiskundus, kad čia beveik 10 sekundžių greičiau nei važiavome per treniruotes, vienas mechanikų paėmė darbų sąrašą ir pataisė į 1:30, t.y. suprask - nekalbėk, o tai dar aukštesnę kartelę iškelsim :-)

Tiesa, vienas įdomus faktas liko nepaminėtas - pagrindinis mechanikas atskingas už kuro užpylimą važiavo į Palangą motociklu ir nepasiekė Palangos, nes pakeliui jam pasibaigė kuras! Po tokio įvykio kai kas suabejojo šio mechaniko, kaip kuro užpylėjo, kompetencija... jei jau gatvėje kuras baigiasi, tai kas bus per lenktynes... :-)

Penktadienio ryte atlikus planinius bei neplaninius paruošimo ir smulkaus remonto darbus pastebėjome, kad nulūžo wastegate'as (ši sąvoka tiems, kas žino kas tai yra, o kas nežino, šitoj vietoj įstatykite žodį duslintuvas, bus beveik tiesa), tai teko skubiai karo lauko sąlygomis privirinti susitiprinimui panaudojant įvairų aplink rastą metalą, na, bet kaip vėliau parodė laikas, privirinimas karo lauko sąlygomis buvo tvirtas ir be problemų atlaikė iki galo.

Prasidėjus kvalifikacijai pravažiavome kelis apšilimo ratus ir pora greitesnių ratų, išgirdęs per raciją, kad esame septinti, pravažiavau dar vieną greitą ratą, sužinoję, kad jau esame ketvirti ir pateksime į 1000km, nusprendėme daugiau nespausti ir "nesidrąskyti" dėl vietos kvalifikacijoje, nes ilgoje 1000km distancijoje startinė pozicija didelės reikšmės neturi, tai nutarėme geriau patausoti automobilį.

Po kvalifikacijos pagalvojome, kad visgi reikėjo kameros filmuojančios atgal, nes buvo gana linksmų vaizdų, kai Porsche ar kiti greiti automobiliai garsiais vardais nesugebėdavo aplenkti ir turėdavo pripažinti mūsų Audi Xtra Coupe galią, kai važiavome greitesniu nei treniruočių tempu. Kvalifikacijoje pamatėme, kad norėdami Palangos trasoje galime labai nesunkiai išlaikyti paskui save ir greitesnius automobilius, šioje trasoje lenkti labai sudėtinga, jeigu nėra galingumo pranašumo, nes stabdymo zonos ir posūkiai gana siauri, realiai lenkti galima tik tiesiosiose (jeigu užtenka galingumo) bei stabdant prieš stabdymo zonas, jei stabdžiai geresni ar važiuojama švaresne trajektorija.

Kvalifikacijos metu įvyko tik vienas smulkus incidentas, kai, sprogus Ford Sierra galiniam diferencialui, ištekėjo transmisinė alyva ir vienoje stabdymo zonoje tapo ypatingai slidu, vieną kartą teko slystelti ir pasirinkus "lengvesnį" kelią tiesiai, kirsti stabdymo zoną tiesiai, gerai, kad prieš tai kažkas jau buvo slystelėjes taip pat ir "pramušęs" skylę stabdymo zonos tvorelėje.

Kvalifikacijos laikas buvo 1:28, užėmėme penktą vietą klasėje bei keturioliktą absoliučioje įskaitoje, tik dėl to krimtosi mechanikas, įrašęs darbą vairuotojui kvalifikacijos metu pravažiuoti vieną ratą greičiau nei per 1:30, sakė kitą kartą rašys rimtesnį laiką, nes užrašytas suplanuotas darbas turi būti įvykdytas ir kitaip būti negali :-)

Penktadienio vakare vykusiose 100 ratų lenktynėse pasivaikščiojome aplink trasą, pažiūrėjome kokios situacijos gali kilti 1000km lenktyniu metu, pažiūrėjome kuriuose posūkiuose slidžiau, kuriuose sukibimas geresnis, t.y. atlikom žvalgybinį darbą prieš rytojaus startą 1000km lenktynėse.

Atėjo šeštadienio rytas ir išriedėjome į 1000km lenktynių startą. Pasiruošėme startui, sumažinome gana stipriai turbinos slėgį, kad variklis tikrai atlaikytų tokią ilgą distanciją, 1000km lenktynėms nusprendėme naudoti apie 400 "arklių".
Nors galvojome, kad esant tiek daug galingų ir greitų automobilių jie gali nesutilpti į pirmą posūkį, tačiau startas kaip nekeista praėjo itin sklandžiai ir be incidentų.

Pirmąją 1000km lenktynių valandą po starto važiuojant su pilnu kuro baku bei sumažintu galingumu pasilikdavome nemažai atsargos stabdymo taškuose bei posūkiuose, tačiau vistiek pavyko važiuoti nelabai lėtesniu tempu nei kvalifikacijoje. Audi Xtra Coupe yra labai greitas ir galingas automobilis, o visgi suvaldyti tokią arklių kaimenę nėra paprasta, tai be reikalo nerizikavome, kad nepatirtume nereikalingų incidentų trasoje. Per pirmąją lenktynių valandą pakilome iki 10 vietos absoliučioje įskaitoje.

Po pirmojo keitimo prie vairo atsisėdus antram komandos vairuotojui neužilgo atsirado problema, vienam iš dalyvių numušus stabdymo zonos apsauginę vatą, ji (vata) pakliuvo ant vieno iš variklio valdymo daviklio ir kompiuteris pradėjo "nematyti" variklio apsisukimų virš 4000 aps/min, tai tapo gana didele problema, nes Audi variklis kaip tik pradeda "vežti" tik virš 4000 aps/min. Šioje situacijoje teko pasijusti lygaus galingumo su "golfais" ir "civicais" bei kitom mažo galingumo automobiliais, dėl labai stipriai nukritusio galingumo (manome tuo metu turėjome mažiau nei 200AG) ir maksimalaus greičio (net 6 pavara pasiekdavome tuo metu įmanomą maksimalų greitį, kuris buvo gerokai per mažas, labai anksti tiesiosiose). Blogiausia tai, kad šis gedimas buvo panašus į sugedusias žvakes ar dar kažką, nes automobilis trūkčiojo ir nebuvo aišku kodėl, tik gerokai vėliau vairuotojų pasikeitimo metu pasijungę prie variklio kompiuterio pastebėjome, kad kompiuteris galvoja, jog prie 4000 aps/min iš tiesų yra 7000 aps/min ir jis riboja tolimesnį variklio darbą, pastebėję šią problemą, ją greit pašalinome ir išvažiavome toliau.

Deja, bet nuvažiavome labai netoli, neaiškiomis aplinkybėmis (panašu, jog buvo kontaktas su kitu automobiliu, radome padangų žymių ant kėbulo netoli rato), lūžo apatinis šarnyras ir priekinis kairys ratas beveik "nukrito". Techninės pagalbos automobiliui parvežus Audi į techninio aptarnavimo juostą pastebėjome, jog taip pat prakirstas aušinimo radiatorius ir sistemoje nėra aušinimo skysčio, neaišku ar tai atsitiko lužus šarnyrui, ar anksčiau, tačiau abu gedimai sumoje privertė pasitraukti iš lenktynių pravažiavus 183 ratus iš 304.

Galutinėje įskaitoje, nevažiavę daugiau kaip trečdalio distancijos likome 35 vietoje absoliučioje įskaitoje.

Įdomu paminėti, kad tikėjomės lietaus, kaip dažniausiai būna Palangoje, tačiau jo nebuvo, lygiai taip pat, kaip ir ankstesnį kartą, kai mes dalyvavome 2004 metais. Todėl nemažas lietaus padangų kiekis liko taip ir nepanaudotas, turbūt lietus bijo visų varančiųjų ratų Quattro :-)

Dėkojame mūsų Rėmėjams (Trivilita, Dell, Ekra, SGB, Turbo Servisas) ir visiems kitiems už mus sirgusiems bei palaikiusiems!

Dėkojame romkasponkai už techninio projektavimo darbus!

Dėkojame Guard Systems Racing komandai už gerą kompaniją ir pagalbą!

Specialią padėką norėtume išreikšti Unlimitui, Cooleriui, Laimiui, Martynui, Romui, Vaclovui ir Jovitai!


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Forumas užrakintas Ši tema užrakinta, jūs negalite redaguoti pranešimų arba atsakinėti į juos.  [ 1 pranešimas ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
© phpBB Group, Xtra Racing